SPAREKASSEN KRONJYLLAND // NOTION

Sparekassen Kronjylland har Danmarks mest tilfredse kunder

Kåringen kommer fra analyse­bureauet EPSI, der hvert år foretager en måling af danskernes tilfredshed med deres bank. For Sparekassen Kronjylland er hæderen »kronen på værket« og resultatet af en treårig indsats, hvor sparekassen er gået målrettet efter at gøre sine kunder til Danmarks mest tilfredse.

I 2016 lagde sparekassen en strategi og satte fokus på de værdier rådgivningen og relationen til kunderne skulle bygge på. 

»Helt konkret arbejder vi med en række kundeløfter, som indrammer det, vores kunder kan forvente af os: Du får nemt fat i os, du får flere muligheder, du får hurtigt svar, og du hører fra os,« fortæller privatkundechef i Sparekassen Kronjylland i Horsens, Susanne Møller Jensen. 

Det er strategien og de fire kundeløfter, der nu bærer frugt. »Det gør en stor forskel for vores kunder, at vi lever op til løfterne, hver gang de har brug for vores rådgivning. I strategien for de kommende tre år tilføjer vi endnu et kundeløfte, nemlig at Sparekassen giver økonomisk tryghed,« siger hun.  

SPAREKASSEN KRONJYLLAND // NOTION

Tid til at lytte

De fleste er i kontakt med deres bankrådgiver i perioder, hvor der skal træffes store økonomiske beslutninger om f.eks. hus- eller bilkøb. Og så er det afgørende at have en god og tillidsfuld relation til bankrådgiveren.

»Første gang vi møder kunden, lytter vi. Vi sætter os ind i, hvem kunden er, og hvilke drømme de har for sig selv, familien og fremtiden. Derefter hjælper vi med at lægge en plan, sådan at mål og drømme bliver opfyldt,« siger Susanne Møller Jensen.

Den glade rådgiver

Hos Sparekassen Kronjylland kan de bryste sig af mere end én kåring. Udover at have landets mest tilfredse kunder er de også blandt landets bedste arbejdspladser – en kåring de har mod-taget fra Great Place To Work Institute.

Når vi har det godt på vores arbejdsplads, har vi de bedste forudsætninger for at være der for vores kunder – og investere os selv i relationen. De to ting hænger tæt sammen

»Når vi har det godt på vores arbejdsplads, har vi de bedste forudsætninger for at være der for vores kunder – og
investere os selv i relationen. De to ting hænger tæt sammen,« siger Susanne Møller Jensen.

Altid forrest i køen

Tilgængelighed er vigtig. Derfor får kunderne en fast rådgiver, som de kan tage direkte kontakt til, når de har behov for det. 

»Vi går langt for at tilpasse os kundens hverdag og behov. Vi holder de fleste kundemøder her i banken, men har du først tid til at mødes om aftenen, når børnene er lagt i seng, finder vi også ud af det. Flere gør også brug af vores tilbud om at holde netmøder eller tage kontakt via vores online chat-funktion. Det er helt op til den enkelte,« siger Susanne Møller Jensen. 

Mød den nye privatkundechef

Susanne Møller Jensen er ny privatkundechef i Sparekassen Kronjylland i Horsens. Hun tiltrådte stillingen 1. januar 2020. Susanne Møller Jensen er uddannet bankrådgiver og har været i bankbranchen i mange år – blandt andet som souschef i Spar Nord. Hun er drevet af gøre en forskel for de mennesker, hun omgiver sig med.

»Alle mennesker skal behandles ens, men forskelligt. Med det mener jeg selvfølgelig, at alle skal have de samme muligheder, men vi er forskellige i den måde, vi udvikler os og når vores mål. Det gælder både for vores medarbejdere og vores kunder,« siger hun.

SPAREKASSEN KRONJYLLAND // NOTION

Byens foretrukne boligrådgiver

Et af de områder, der optager Susanne Møller Jensen, er boligrådgivning. Hun har tidligere arbejdet som ejendomsmægler og har stor indsigt i boligmarkedet og handel med ejendomme.

»Min mægler-baggrund er en force, når jeg rådgiver mine kunder i forbindelse med et huskøb. Når man er på boligjagt, er der mange ting, man skal forholde sig til. Og man skal huske på, at mægleren er »sælgers mand«. Derfor er det en fordel, at din bankrådgiver er med på sidelinjen og varetager dine interesser som køber,« siger Susanne Møller Jensen.

Hos Sparekassen Kronjylland i Horsens har de stor succes med at tilbyde kunderne hjælp til gennemgang af kundernes drømmebolig, inden de køber.

»Hvis der er behov for det, kan vi skabe kontakt til gode lokale håndværkere, som hjælper vores privatkunder med en grundig gennemgang af husets tilstand. Det giver et godt overblik og gør, at vores kunder ved, hvad de skal forvente af udgifter til f.eks. istandsættelse,« slutter Susanne Møller Jensen. •