Kan man hedde Superego i Vestjylland?

Kan man hedde Superego i Vestjylland?

Da Peoplez Reklame- og webbureau i Holstebro i marts fusionererede med Superego i Horsens, var det nye navn en af de største betænkeligheder. Nogen fik kaffen galt i halsens mens andre gav high five.

Superego. Navnet lyder ikke ligefrem vestjysk, og netop navnet, var en af betænkelighederne, da direktør og ejer af Peoplez Reklame- og webbureau, Per Tornvig, overvejede at fusionere med bureauet Superego i Horsens under samme navn som i Østjylland.

Fusionen blev offentliggjort i marts 2021, og som ventet fik nogen lidt kaffe galt i halsen, mens andre nikkede anerkendende og gav high five.

– I Danmark bliver ego af mange opfattet lidt negativt, siger Per Tornvig. Han forstår begge reaktioner, som navneskiftet har medført. Mest af alt er han glad for nysgerrigheden omkring navnet, fordi det ofte er anledning til en god snak om indholdet.

Fornuftige beslutninger

Ordet Superego stammer fra Freuds personlighedsanalyse og betyder ”overjeg”. Det er overjeget, der i Freuds teori træffer de fornuftige og velovervejede beslutninger.

– Markedsføring kan være drevet af mavefornemmelser og pludselige indskydelser. For Superego er markedsføring alt andet end varm luft. Effektiv markedsføring bygger på fornuftige og velovervejede beslutninger, uden det af den grund mister sit vid og bid. Markedsføring skal have kant og stikke frem. Det synes jeg, at navnet Superego indrammer meget godt, siger Per Tornvig.

Et ekstra plus

Superego i Holstebro og Superego i Horsens er formelt to selvstændige selskaber, men både indadtil og udadtil fremstår Superego som ét bureau med to afdelinger.

Og den fælles styrke, har allerede efter det første halve år vist sin værdi.

– Selv om vi er de samme personer i Holstebro som før fusionen, kan vi bestemt mærke en effekt. Da vi i sensommeren slog fire stillinger op, fik vi ti gange flere ansøgninger, end vi plejer. Samtidig bliver vi nu kontaktet af kunder, som ikke tidligere kiggede til Holstebro, når de ledte efter et bureau, siger Per Tornvig.

Målt på størrelse og styrke er Superego i Holstebro og Horsens samlet set med mere end 50 specialister på holdet på top-ti over bureauer uden for København.

– Det vigtigste er ikke størrelsen. Det helt afgørende er, at vi har superdygtige specialister i både Holstebro og Horsens og bruger alle kræfter på at stille vores kunder så stærkt som muligt i deres respektive markeder. Vores succes er aldrig større end kundernes succes. Det er den, der driver os, siger Per Tornvig.

Siden fusionen er der kommet endnu flere specialister på holdet i både Holstebro og Horsens, og bureauet er i fortsat vækst.