Vingsted // Notion

Alt kan lade sig gøre på Vingsted

Virksomheder sikrer deres medarbejdere en fælles forståelse på VINGSTED hotel & konferencecenter. I 2019 bliver der plads til endnu større aktiviteter og konferencer.

Den gamle svømmehal er væk. I flere år var Mette Ravn, VINGSTED hotel & konferencecenters administrerende direktør, en af dens få daglige brugere. 

Håndværkere på listende sikkerhedssko lægger nu fundamentet for Vingsalen – VINGSTED hotel & konferencecenters første nybyggede konferencesal i fuld størrelse. Salen er den nyeste og største del af VINGSTED hotel & konferencecenters udvikling fra idrætscenter til firestjernet konferencecenter.

»Vi har ombyggede sportshaller med plads til 1.500 mennesker og en nyere konferencesal til 400 mennesker. Men det her bliver vores første vaskeægte store konferencesal,« siger Mette Ravn.

Vingsalen bliver bygget med respekt for de planlagte møder og konferencer i 2018/19. Derfor står den først færdig midt i 2019.

Kortere konferencer, hurtigere aktiviteter

Da træningsdragter var mere spraglede end i dag, satte virksomheder god tid af til fysiske aktiviteter under konferencer. I dag trækker vi ikke engang i træningstøjet, men aktiviteterne er stadig vigtige.

Bassinerne er fyldt op med cement. Det er vemodigt, men vi manglede lokaler, så det kan jo ikke nytte noget.

»Vores gæster vil hoppe i et par praktiske sko og så afsted. Vi har mange aktiviteter, som alle kan være med til. Det er med til at skabe et godt fællesskab,« siger Mette Ravn.

VINGSTED hotel & konferencecenter er kendt for at fokusere på aktiviteter, som giver kolleger et godt grin sammen. Placeringen lige op ad Vejle Å, Vingsted Sø, skov og skydebane giver gæsterne mange muligheder for oplevelser udenfor konference­lokalerne.

Det fysiske møde er vigtigt

Selvom det i dag er lettere end nogensinde før at samarbejde uden at sidde i samme del af landet, samler mange virksomheder stadig medarbejderne på VINGSTED hotel & konferencecenter.

Fysiske møder bliver prioriteret, når der for eksempel skal præsenteres nye strategier.

»Det første møde er vigtigt for vores kunder. Vi har pladsen, rummeligheden og en service, som de ikke finder andre steder. Så kan de sagtens mødes over Skype og telefonen bagefter,« siger Mette Ravn.