Autoskade center // Notion

1.800 smadrede biler repareres og males hvert år hos Autoskadecenter Horsens

Kasper Pedersen har skabt en stor succes ved at udvide sit autolakeringsværksted med et pladeværksted. Høj kvalitet og kort leveringstid gør Autoskadecenter Horsens til et af landets bedste værksteder med kunder fra en stor del af Horsens og omegn.

Kvaliteten er i top hos Autoskadecenter Horsens. Det ved de hos alle forsikringsselskaberne, som sender biler fra en stor del af Horsens og omegn til reparation på skadecenteret på Vågøvej 8.

Ventetiden er minimal, for bilerne ruller direkte fra skade-centeret ind i malerværkstedet. De værste skader er typisk udbedret i løbet af fem dage. Mindre skader kan være klar noget hurtigere. 

»Vi har en god synergi og et hurtigt flow mellem værkstederne, fordi de hænger sammen. Og vores dygtige medarbejdere har fokus på at holde leveringstiden kort,« siger Kasper Pedersen. 

Kunderne får lov at låne en af autoskadecenterets gratis lånebiler, når deres bil er til reparation. De er altid fuldt tankede og rengjorte.

»Jeg vil ikke byde vores kunder at køre på arbejde i en beskidt og rodet bil. De skal heller ikke tvivle på, om de kan nå deres aftaler, fordi der mangler benzin på bilen. Det er et udtryk for den kvalitet, vi lægger i alt vores arbejde,« siger Kasper Pedersen. 

Arbejder for autoriserede værksteder 

Flere af de autoriserede autoværksteder i Horsens sender biler med komplicerede skader ud til Autoskadecenter Horsens. Der er ikke mange udlærte pladesmede, og endnu færre reparerer de vanskeligste skader hver dag. 

Autoskadecenter Horsens’ 10 medarbejdere gør hvert år 1.800 skadede biler køreklar, trafiksikre og pæne igen. Derfor er ingen skader så komplicerede, at værkstedet ikke kan udbedre dem. Erfaringen og det unikke flow mellem skadecenter og malerværksted gør processen med udbedringen af skader meget hurtigere. Det er til stor tilfredshed for både kunder og ansatte.

Kasper Pedersens forældre åbnede autolakeringsforretningen i 1992. Han har derfor været en del af virksomheden, siden han var 16 år, og er undervejs blevet udlært autolakerer. Han så en mulighed for at gøre værkstedet endnu bedre og opkøbte i 2013 et karrosseriværksted i Horsens. Mandskabet flyttede med til Vågøvej 8. I 2017 købte han hele forretningen af sine forældre.

Vi vil gerne gøre os bemærkede i bybilledet, så vi kan blive verdenskendte i Horsens og omegn.

Autoskadecenteret fortsætter dog som en familieforretning. I dag er Kasper Pedersen værkfører, og hans kone, Lotte Overby, står for at taksere forsikringsskader, forhandle med forsikringsselskaber og tale med kunder. Sammen sikrer de en meget høj kundetilfredshed.

»Hvis der en sjælden gang imellem er en fejl i vores arbejde, vil vi ikke prøve at løbe fra det. Så møder vi kunden med forståelse og finder en god løsning. Jeg vil have, at alle kører tilfredse herfra,« siger Kasper Pedersen. 

Ny identitet skal gøre dem mere kendte

Alle eksperterne ved, at Autoskadecenter Horsens er det oplagte sted at sende skadede biler til reparation. Værkstedet var det første i Danmark til at modtage certificering fra Eurogarant på både karrosseri- og malerværksted. Certificeringen kræver blandt andet ekstern kvalitetskontrol af skader, et højt kundefokus, værktøjskontrol og kompetencer til at arbejde med alle bilmærker.

Nu skal den enkelte virksomheds- og bilejer også have Autoskadecenter Horsens på sin radar. Derfor er værkstedet på vej med et nyt visuelt udtryk. Flåden af lånebiler, bygningerne, ladbilerne og selvfølgelig virksomhedens digitale kanaler vil fremover blive præget af et moderne udtryk med friske farver, et nyt logo og et glimt i øjet.

»Vi vil gerne gøre os bemærkede i bybilledet, så vi kan blive verdenskendte i Horsens og omegn. Vores gode arbejde kan jo netop ikke ses, når det er lavet. Samtidig strømliner vi vores udtryk, og det glæder vi os meget til,« siger Kasper Pedersen.