INHOUSE // NOTION

Hele billed-pakken i én mand (m/k)

Inhouse Fotografi har ansat en sælger, som brænder for at finde kundernes motivation og levere det, de muligvis ikke vidste, de havde behov for. Samtidig oplever medarbejderne, at deres roller flyder sammen.

Kunderne skal altid udfordres og sikres det størst mulige udbytte hos Inhouse Fotografi. Derfor er sælgeren Gry Henckel ansat ved udgangen af 2019. Hun har specialiseret sig i at nå ind til kernen af kundernes behov. Når de henvender sig til foto-studiet har de tit en idé om, at de skal bruge produktbilleder eller lækre portrætter. Med sin baggrund i den kreative verden kan hun sparre med kunderne, så Inhouse Fotografi altid leverer det bedste produkt.

INHOUSE // NOTION

»Jeg lever og ånder for »why«. Jeg vil vide, hvad der motiverer de mennesker, jeg sidder overfor. Mit eget ønske er at gøre os til den forbudte frugt, som ingen kan holde sig fra. Hele huset skal være kendt for vores kunnen,« siger Gry Henckel.

Jeg brænder for at finde motivationen hos mennesker og hjælpe dem. Mit arbejde handler om at finde den bedste løsning – ikke bare at sælge video.
Gry Henckel, sælger hos Inhouse Film

Hendes første tre måneder er gået med at ringe til potentielle kunder og arrangere mange spændende møder. Når hun er afsted til møder sammen med Søren Beyer, står det helt klart, hvordan de supplerer hinanden. Han er kreativ og springer hurtigt ud i arbejdet med at skabe noget for kunderne. Hun motiveres af kreativiteten, men har brug for at skabe rammerne og sætte tidsplanen for den først.

»Gry er meget ambitiøs og har nogle store planer for, hvad vi skal. Det er der allerede kommet mange spændende møder og tilbud ud af,« siger Søren Beyer.

Nye udfordringer giver energi

Medarbejderne hos Inhouse Fotografi ser for tiden deres funktioner smelte sammen. Fotograferne filmer mere, mens film-fotograferne tager flere billeder. På den måde får kunderne mest ud af den professionelle lyssætning, styling, og hvad der ellers er sat i spil til opgaverne. Man kan groft opdele billederne i to kvalitetsgrupper: store kampagnebilleder og fotos til sociale medier. 

Mange kunder vil have begge dele, så de har meget at fodre deres forskellige platforme med. De rutinerede fotografer kan hurtigt tage mange billeder, som gør sig bedre på for eksempel Instagram, end de fleste kunders mobilbilleder fra studiet gør. Det er også blevet en del af filmfotografernes hverdag.

INHOUSE // NOTION

»Det er en stor force for vores kunder, at vi tilbyder hele pakken i én mand. Verden går hurtigt, og det hjælper os til at fastholde kunderne, når vi på den her måde giver dem mere værdi for pengene,« siger Søren Beyer.

For medarbejderne er udviklingen også med til at bevare glæden i arbejdet. En del af rutinen er at bryde ud af den. Et af husets leveregler lyder: »Vi skal altid levere 10 % mere, end kunden forventer«. Fotograferne holder deres passion for faget ved lige og gør oplevelsen sjovere for alle de involverede ved at lege sig til et nyt kvalitetsniveau hver gang. Det sikrer også en udvikling af såvel kunderne som medarbejderne.

»Der opstår spændende nye ideer i den tid, vi sætter af til fri leg. Uden den ville vores kunder nok begynde at se sig om efter andre fotografer, og vi ville selv begynde at kede os i vores arbejde.« •