Notion Roesgaard

Roesgaard byder sin 10. partner velkommen

Dorrit Kirckhoff Hansen er indtrådt som partner i Roesgaard, hvor hun bl.a. skal koncentrere sine kræfter om at dygtiggøre de ansatte, så kunderne får den bedst mulige rådgivning.

Medarbejderne, som hver dag yder en indsats, er den vigtigste ressource i enhver virksomhed. Statsautoriseret revisor Dorrit Kirckhoff Hansen har særligt fokus på at optimere brugen af de menneskelige ressourcer, så den enkelte medarbejder er i stand til at yde den bedste service over for kunden.

Revision og rådgivning er et håndværk, som du kun kan lære ved at arbejde i det. Sådan er Dorrits tilgang, og derfor bliver de ansatte ud over kurser også tilbudt faglig sparring og mentorordninger for at udvikle sig.

»Kurser gør ikke nødvendigvis folk bedre. Du kan få opdateret din viden, men det er ikke der, du rykker dig. Det kommer først, når du gradvis får sværere og sværere opgaver. Det skal selvfølgelig være i et tempo, hvor den enkelte kan følge med. Det er dér, vi bliver bedre.«

Der er altid en løsning

Roesgaard er gået fra at være en traditionel revisionsvirksomhed til fremtidens rådgivningshus, hvor de nødvendige kompetencer inden for revision, rådgivning og jura er samlet under ét tag. Samtidig varetages regnskabsrutiner af den nyeste robotteknologi, og dermed frigives der mere tid til at fokusere på kunderne.

Til et moderne rådgivningshus hører en moderne arbejdskultur, og Dorrit fortæller, at det går ud på at fremhæve hinandens styrker frem for mangler.

»Vi skal ikke dyrke en fejlfinder-kultur, hvor vi peger fingre ad hinanden. Det er en gammeldags måde at arbejde på. Vi arbejder som et hold og giver hinanden god feedback, så vi rykker os i stedet for at blive holdt nede,« siger hun.

Det skaber gode vilkår for at nå frem til de løsninger, som kan være svære at finde frem til. Dorrit Kirckhoff Hansen understreger, at det som rådgiver er vigtigt ikke altid at gøre, som man »plejer«. Nogle gange er den bedste løsning nemlig en anden tilgang, siger hun:

»Der er altid en løsning. Tricket er at se mulighederne frem for begrænsningerne.«

Go-to person

Som kunde oplever du Roesgaard som professionelle, nærværende og fagligt nysgerrige, og vejen til at skabe udvikling og vækst for kunderne må gerne være sjov.

Dorrit Kirckhoff Hansen vægter godt kollegaskab højt, og det afsløres hurtigt, når man stikker hovedet ind på hendes kontor. På væggen hænger en lokalt produceret plakat med positive udsagn som ’Vær positiv – men pas på. Det smitter!’ og ’Find ikke fejl – find en løsning’.

Dorrit Kirckhoff Hansen har været hos Roesgaard i to et halvt år, og som ny partner fortsætter hun samarbejdet med sine kunder, samtidig med at hun optimerer servicen gennem sine stærke kompetencer inden for medarbejderudvikling.

En kollega kaldte mig for nylig hendes ’go-to person’, og det indrammer faktisk meget godt, hvordan jeg gerne vil være på min arbejdsplads.