Nyt navn og skarp profil skal bringe rejsebureau til nye højder

Nyt navn og skarp profil skal bringe rejsebureau til nye højder

Holstebro RejseCenter og Herning ErhvervsRejser hedder nu Rejsechefen og vil tydeliggøre fordelene ved at bruge bureauet til erhvervs-, gruppe- og sportsrejser over hele verden.

Hvad gør man, når ens branche er blandt de brancher, der er hårdest ramt af Covid-19? Man udvikler intensivt og skærper profilen på et marked under forandring.

I 2018 fusionerede Holstebro RejseCenter og Herning ErhvervsRejser og blev til ét rejsebureau med kontorer i både Holstebro og Herning. En travl hverdag gjorde det svært for alvor at komme helt ned i substansen og høste alle fordelene af samarbejdet.

Covid-19 ændrede alt

Mindre end to år efter fusionen ændrede Covid-19 alt. Markedet for erhvervsrejser gik i stå, og nu var det alene sportsfolk fra hele landet, der i ny og næ skulle ud i verden. Det frigav tid til at gentænke forretningen. Intet var helligt – heller ikke navn og logo.

– Vi var udfordret af at have to navne, to hjemmesider og to facebooksider. Vi havde bare ikke rigtig tid til for alvor at gøre noget ved det, indtil vi fik en ufrivillig pause, siger Peter Kjærgaard, der grundlagde Holstebro RejseCenter tilbage i 1991.

Et forløb med interne møder og ekstern hjælp resulterede i et helt nyt navn: Rejsechefen. Ud over at være geografisk neutralt, rummer navnet alt det, som det midt- og vestjyske bureau for erhvervs- og sportsrejser står for.

– Vi er dem, der tager hånd om virksomhedernes rejseaktiviteter både før, under og efter rejsen. Og det gælder både for direktøren, rejsemontøren og alle andre, der rejser for en virksomhed. Uanset hvem de er, skal alle have samme gode service, siger Peter Kjærgaard.

I mål uden omveje

Rejsechefen sender også idrætsudøvere ud i verden både individuelt og som hold.

– Vores speciale er at have et indgående kendskab til kundernes behov og være der for dem under hele rejsen, når der opstår noget uventet undervejs. Kunderne er specialister, som skal fokusere på opgaven ude i verden. Vi er specialister, som fokuserer på at få alle i mål uden omveje, siger Peter Kjærgaard.

Rejsechefen kan sørge for alt fra at booke fly, hotel og transport og alt derimellem.

– Vi ved, hvad sportsholdene gerne vil spise til frokost på hotellet, og hvilke sæder vores erhvervsfolk gerne vil sidde på i flyet, siger Lene Overgård, som er supervisor i erhvervsteamet. Hun tilføjer, at teamet er gode til at dele viden om kunderne, så alle kan give en så personlig betjening som mulig.

Langvarige relationer

– Vi gør rigtig meget ud af at kende vores kunder og deres vaner. Og vi sætter en ære i langvarige relationer. Både fokus og erfaring gør, at vi kan spare virksomheder og idrætsudøvere for en masse unødvendigt besvær, siger Lene Overgaard.

Og ja, der er kommet gang i rejseaktiviteten igen, men verden er ikke den samme som før. Derfor er det måske ekstra vigtigt at have Rejsechefen i baghånden, når en afgang er aflyst, eller en by pludselig lukker ned.

Servicen fra Rejsechefen består også i at tage sig af de uforudsete ting, der måtte opstå undervejs.

– Sker der noget på rejsen, så løser vi det. Det giver virksomheder og sportsfolk tryghed, at vi tager over, når det uforudsete sker. Vi er tilgængelige døgnet rundt, året rundt, siger Peter Kjærgaard.

Direktøren i Rejsechefen tilføjer, at Covid-19 også har betydet øget efterspørgsel på charterfly, hvor en virksomhed eller sportsklub charter deres eget fly uden om de traditionelle ruter. Også her træder Rejsechefen til. Efter rejsen evaluerer bureauet med kunderne og gemmer viden og input til næste rejse.

Rejsechefens kunder tæller virksomheder og organisationer af enhver art samt flere idrætsforbund og individuelle idrætsudøvere. Destinationerne ligger over hele verden.