
Få VIP-behandling hos byens autoriserede Volvo-værksted
Hos Autohuset Vestergaard venter der en nærmest royal modtagelse, når du som Volvo-kunde besøger afdelingen. Du får både din egen personlige tekniker samt
VIP-afdeling med ekstra luksus. Horsens' Volvo-værksted går langt for at leve op mærkets standarder.
I april sidste år fik Horsens et nyt autoriseret Volvo-værksted. Efter byens tidligere Volvo-værksted, K Westergaard, ikke længere ønskede at beholde mærket, tog Autohuset Vestergaard over og selvom kravene fra den svenske bilproducent er høje, så er Nicolai Anegaard, der er servicechef hos Autohuset Vestergaard i Horsens, ikke i tvivl om, at de har truffet den rigtige beslutning.
»Det er en kæmpestor investering for os. Men vi er sikre på, at det betaler sig tilbage på den lange bane, for vi tror 100 procent på Volvo og på, at den succes, som brandet har haft de seneste år, fortsætter,« siger han.
Godt for pengepungen
Med et autoriseret Volvo-værksted i byen bliver det lettere at få sin bil til service og anden vedligeholdelse, og rent økonomisk er der også gode grunde til at holde servicen hos det autoriserede værksted, fortæller han:
»Volvo arbejder med rigtigt mange kundeprogrammer. Blandt andet livstidsgaranti på originale Volvo-reservedele, hvis de er skiftet på et autoriseret Volvo-værksted. Ligeledes har de et utroligt stærkt kulanceprogram, som kort fortalt betyder, at skulle en kunde være så uheldig at stå med en stor udgift til en reparation efter bilens garantiudløb, så går både Volvo og vi hos Autohuset Vestergaard ind og hjælper til finansielt. Det eneste krav til kunden er, at bilen bliver serviceret på vores autoriserede værksted.«
»Derudover,« fortsætter han, »sørger vi for en komplet opdatering af bilens styresystemer ved hvert serviceeftersyn. Det gælder både komfortsystemer som eksempelvis navigation, men især også men især også alle sikkerhedssystemerne, der er i bilen. På den måde er bilen altid helt up to date med seneste nye software. Det foretages uden beregning og er en del af den service, vi giver,« siger han.
Volvo er en del af DNA’et
Siden 1983, hvor Autohuset Vestergaard åbnede sine første filialer, har Volvo været en del af virksomhedens DNA. Dengang startede det hele med forhandling og servicering af Volvo i Fredericia og Vejle. Siden har det udviklet sig til et større samarbejde, og koncernen sidder i dag på omkring 45 procent af det danske salg, hvilket gør Autohuset Vestergaard til landets største forhandler af det svenske bilmærke.
»Derfor er det også helt naturligt, at det er Autohuset Vestergaard, der skal sidde på Volvo-samarbejdet i Horsens,« fortæller Nicolai Anegaard.
Personlig servicetekniker
Som noget nyt har Autohuset Vestergaard på Ormhøjgårdvej 2 i Horsens også indført en særlig ordning, hvor Volvo-kunden bliver tilkoblet en fast tekniker. Det såkaldte VPS-projekt (Volvo Personlig Servicetekniker) gør, at kunden er i direkte dialog med den person, der også servicerer og reparerer bilen.
»Kunderne vender tilbage gang på gang, og det må vi jo tage som noget positivt. De er glade for, at de kan kontakte deres tekniker direkte, og vi kan se, at det samtidig gør teknikerne mere fleksible. Vi har ugentligt kunder med akutte nedbrud, der først kan komme ved lukketid, og der bliver vores teknikere på værkstedet, indtil bilen er lavet færdig. Pludselig er det ikke en opgave, der skal løses for en værkfører, men for deres egen kunde,« siger han.
VIP-værksted
Listen af krav, der skal opfyldes, før Volvo vil oprette et samarbejde, er lang. Det er den for at sikre kunden en premium-oplevelse. Et af de mere iøjnefaldende punkter på listen, findes i selve værkstedet. Imens Autohuset Vestergaard i Horsens har et stort værksted, som ligner mange andre, har de også en decideret Volvo-afdeling, der mest af alt minder om en lille VIP-sektion, som er særligt tilegnet disse kunder: Væggene er hvide, der er ikke en eneste olieplet på gulvet, alt værktøj er nøje hængt op på rette plads, og over hver station hænger et par slanger, som blandt andet kan supplere bilen med el og luft.
»Volvo er et premium-mærke, og det skal være en premium-oplevelse at få lavet sin bil hos os. Derfor har Volvo-kunderne deres helt eget superlækre venterum, hvor man kan side i ro og mag og få en kop kaffe, imens man ser sin bil blive ordnet. De kan også gå ud og snakke med teknikeren undervejs,« forklarer Nicolai Anegaard.
Volvo-blod i årerne
Nicolai Anegaard er gammel Horsens-dreng. I sin tid var han elev hos Autohuset Vestergaard i Horsens. Så blev han værkfører, og derpå tog han til filialen i Fredericia for at prøve kræfter som servicechef. Her blev det en del af ham at arbejde med Volvo. Da han så fik muligheden for at vende tilbage til Horsens og fortsat arbejde med sit favoritmærke, kunne han kun sige ja. »Der løber Volvo-blod i mine årer,« griner han.
Han er glad for at kunne tilbyde horsensianerne den fornødne ekspertise og fortæller, at de på grund af koncernens størrelse, kan betjene kunden hurtigt og effektivt.
Det giver nemlig god mening at have et Volvo-værksted, som er en del af en større koncern. Hvis den ene afdeling mangler en bestemt reservedel, kan de med høj sandsynlighed få den fra en af de andre på kort tid.
»Kører teknikeren fast i at løse en given opgave, kan han ringe til en kollega i for eksempel Kolding eller Vejle for sparring. Vi har et kæmpe vidensdelingsnetværk i koncernen, som vi ikke er bange for at bruge for at hjælpe kunden. Det er derfor, vi står stærkt,« afslutter han.